kömisch... hab Euch beide Adaptive Drive ?
Meine tut es nicht (ohne AD).
kömisch... hab Euch beide Adaptive Drive ?
Meine tut es nicht (ohne AD).
Well, didn’t understand all that exactly... Was the entire tract cleaned fully up to the Valves = Walnut Blasting... and then, most important we’re the adaption setting resets done at the right time = after cleaning ?
Also the Flapper Valve Actuator Arm can break off due overload so the readings are good but the Flaps don’t move.
Running out of ideas here except to further shotgun it, hopefully there are more ideas out there from others. If you read some trails a lot of folks spend much time and money for nothing in the end so staying focused on the most likely cause helps.
Good Luck to you !
I see from the KM’s on one of the pics that you are approaching 150,000 KM’s.
This is about the time when Carbon Deposits start to potentially cause issues. Verkokung in German... This can be normal depending on how the Car has been driven over time and the type of fuel used.
Lots of City driving not so good, spirited / Autobahn driving better.
Best way fwd is to have someone do a Borescope check of the entire EGR tract from the EGR Cooler up to the Inlet Valves with most concentration looking at the Inlet Manifold where the Flapper Valves are located that regulates the EGR flow.
Since you disconnected the EGR and it seemed to be better this makes most sense.
30 minute check and you know for sure without shotgun troubleshooting various parts which is expensive.
There is also a recall of the AGR Cooler itself due leaking Glycol and the resulting Fire Hazards... Has that been done ? Some Dealers do just that and don’t look any farther about the condition of Carbon deposits downstream.
If there are signs of heavy Carbon Deposits then it needs to be cleaned out and after that adaptations reset... but only after a thorough cleaning. Not cheap, lots of labor but unfortunately the way it is with modern Diesels, not just BMW.
Not normal if it happens suddenly... if you never checked that Menu item before it could be it was low since last service. Mine since new uses max 1/2 Liter in 25,000 KM.
If you can find the manual dipstick double check.
Any smell at all like when cold ?
Oil Temp right at 100 deg C when warmed up ? Normal is it stays right there except when really pushing it, max 115 C is all I’ve seen.
und es geht weiter wie erwartet...
Leider nicht, in Trocken Moto GP Rekord Mugello ist jetzt knapp unter 1.48, Wahnsinn! Rekord damals war es nur 1.52 (2001)
Auch top Speed jetzt über 360, ich hab damals nur 270 geschafft mit 170 PS, MOTO GP Bikes haben über 230 PS heut zu Tage und super Fahrwerk und noch weniger gewicht.
Michelin PA4 sind gut, hab ich immer als Winterreifen...
Stern markiert so sind BMW Heilig
Ich kaufe immer beim mein BMW Händler und zeigen Reifen Direkt Preise und die kommen ganz in die Nähe hin wenn nicht gleich. Sind aber mit 182,- nicht billig diese Jahreszeit.
Unser Angebot für Reifen suchen Michelin Pilot Alpin PA4 235/40 R18 @ ReifenDirekt.de
Ölstand korrekt ?
War Öl und Filter schon gewechselt ?
Adaptationswerte messen, das zeigt generell zustand der Lammelen Kupplungen... aber die rechtskurve syndrome ist immernoch ein rätsel.
Frage ist noch genau der Zustand der Verkokung, besonders rund um die ASB / Drallklappen, wenn die hängen dann ist Leistungs Verlust oder sogar knallts etwas.
Mit ein gute Endescope ist Beweis statt fragen... von AGR bis die Ventile. 15 min Arbeit.
Es ist auch möglich die Drallkallpen zu steuern als test glaube ich.